DEKOPAJ TEKNİĞİ İLE TEPSİ...


Ahşap boyamada düz boyamadan sonra ilk öğretilen dekopaj tekniğidir. İstediğiniz bir resmi kenarlarından düzgün bir şekilde kesip ,dekopaj tutkalı ile objenize yapıştırarak yapılır. Dikkat edilecek şeyleri şöyle sıralayabilirim: Kağıdınız çok kalın olmamalı, eğer kalınsa arkasından hafif bir zımpara yaparak inceltmeye çalışmalı,zemin renginizi dekopaj deseninizdeki renklere uygun olarak seçmeli, temiz yapıştırmalı kenarlarda tutkal kabartısı bırakmamalı ...
Tabii bu anlattıklarım düz boya üzerine deseni yapıştırıp bırakma ile ilgili. Eğer bu tepsi gibi etrafına bir manzara ya da bir resim oluşturmak istiyorsanız ''tamamlama'' yapmanız gerekir.Benim kağıdım İtalyan dekopaj kağıdı. Bunlar çok çok ince bir kağıt kalınlığına sahip. Ördekleri biraz etrafından desen gözükecek şekilde kestim. Göl rengini gri mavi gibi boyadım. Dekopajlarımı yapıştırdım.. Alt kısma gölün kıyısından bir parça kıyı görüntüsü vermek için yeşil zemin yaptım.


Benim en zevk aldığım kısım burası işte.. başlıyorum oynamaya desen üzerinde ..hayalimdekileri aktarmaya çalışıyorum. Çimler, çiçekler... yaparak kıyıyı tamamladım. Gölün renklerinide dekopaj kağıdımdaki orjinal renklerden yararlanarak tamamladım..ve bu manzara çıktı ortaya.. Kenarları altın yaldızla boyadım ama antik bir ton kullandım.Vernikleyip işlemimi bitirdim...Hadi şimdi ördeklerime ekmek atıp karınlarını doyurabilirsiniz ...Kolay gelsin...

Yorumlar

Popüler Yayınlar