KELEBEKLERİN DANSI....



Vitray cam boyalarını şeffaf dosya üzerine bolca akıtın.Kullanacağınız kadar akıttıktan sonra toz olmayan , düz bir zeminde kurumaya bırakın. Küçük bir dip not: akıtırken tüpten hava kabarcıkları çıkabilir ve bunları iğne ucu ile patlatmazsanız görünüm kötü olur. Kuruyunca ki bu iş en az bir gün sürüyor görünüm bildiğimiz pestil varya onun gibi oluyor. Şeffaf dosya üzerinden kenarından tutup çektiğiniz anda kolayca kalkıyor.
Elinize aldığınız parça ile ne şekil istiyorsanız kesip yapabilirsiniz. Ben biten reçel kavanozu için kelebekler yapmayı planladım. Artık benim elim alıştığı için küçük kare parçalar kesip tek tek bunları kelebek gibi kestim. Daha sonra bunları cam kavanozun üzerine yerleştirmeye başladım. Tabi aynı renklerin yanyana gelmemesine ve aralıklarına dikkat ettim.Daha sonra kristal clear denen şeffaf cam boyası ile boşluklara gelişi güzel helezonlar yaparak, kelebeklerin de etrafından geçerek sabitlenmelerini sağladım. Süt gibi görünüm şeffaflaşınca kurumuş demektir. En son ahşapta kullandığımız renkli kontürlerle kelebekleri süsledim. Kapağına da kapitone parçadan bir kılıf dikip üzerine de kurdeleden çiçek yapıp silikonla yapıştırdım.Şu şapşal arıları da monte edince iş bitti.


Bu kavanozu İKEA'dan almıştım.... Buna da şekerler yapmak istedim. Hani çocukluğumuzda ki bayram şekerleri gibi. Yine renk renk boyaları kısım kısım akıtıp donmasını bekledim. Küçük parçaları şeker formatına soktum. Yine kristal clear ile helezonlar yaptım. Kenarlarından geçip şekerlerin cama yapışmasını sağladım. Zaten cama yerleştirdiğiniz anda orda kalıyorlar kaymadan. Ama yerinden çıkmamaları için böyle yapmak daha iyi sonuç veriyor




İşin en zevkli yanı şekerlerin üzerlerinin süslenmesi tabi. Yine ahşaptaki renkli kontür boyaları ile çalıştım. Yalnız tüplerin kafasına uç taktım.Çünkü boya kalın akıyor ve görünüm zarif olmuyor. Bu iş uzun sürüyor: Uçlar pahalı.. birkaç uca sahipseniz daha çabuk bitirirsiniz.Ucu bir boyadan başka bir boyaya taktığınızda renkler karışıyor. Ayrıca uçlar çok çabuk kuruyup tıkanıyor ki: bu işle uğraşanlar bilir o uçları açmak temizlemek kabus gibi bir iştir. Demek ki ne yapmalı...Aynı renkle döne döne işinizi bitirmek daha akıllıca... aman dikkat yaptığınız yerlere dokunmayın bulaştırırsınız.Sakin sakin çalışmalı. Aynı renkleri yanyana getirmemeli, aralıklarına dikkat etmeli, üzerlerindeki desenleri zemindeki renklerle uydurmalı ve benzer desenleri yanyana çalışmamalı ... gibi delice bir sürü şeyi düşünerek bu işleri tamamlamalısınız.



Üstteki kavanoz daha önceki yazımda ki teknikle yapıldı. Yani kontür çekip içini doldurup dondurarak. Yalnız bunları minyatür gibi çalıştım. Mesela elma 1 cm, armut 1.5 cm, karpuz 2.5 cm...... biliyorum içinizden benim için şu an bir yorum yaptınız ha ha ha ..ama merak etmeyin çatlak falan değilim .Sadece sabırlı, detaycı ve çalışkanım.



Bu fotoğrafı çok yakından çekmeye çalıştım ki... kristal clearın nasıl bir görüntü verdiğini yakından görün. Şeffaf çatlatma havası veriyor. Nasıl beğendiniz mi?

Yorumlar

  1. Ben kursa gelmek istiyorum hocam.
    Yeni kayıtlar ne zaman?
    O arılar arı camiasının yüz karası, öyle sevimli arı mı olurmuş?Arı dediğin soktu mu iğnesini bırakır :D
    Meyveler de birer lokmacık ne güzel.At ağzına olsun bitsin; yok suyu aktı, yok ellerim yapış yapış, yok elmayı hart hurt ısırıp milleti sinir et.
    Hepsi de çok güzel olmuş.
    Nefise'ciğim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. :( üzüldüm bak şimdi :( debelenmek sözüne ne kadar güldüğümü ah bir bilsen, mimik görmeden yanlış anladığımı düşündürdüğüm için özür diliyorum senden.Dur oraya bir not düşeyim.

    YanıtlaSil
  3. Nefise'm bak hala kapı arkasında bekliyorum.O kısma bir daha bak olmaz mı?

    YanıtlaSil
  4. ablacım ellerine sağlık :)

    ahh birde şu resimlerde ışık olayını çözsen tamamdır süper anne :)

    YanıtlaSil
  5. Elçin.... Anaaaammm. bu kadarını öğrendim benim neyime yetmiyo.. onu da sen öğretirsn bir araya ge
    ldiğimizde okey..şimdi bi de fotoğrafçılık kursuna mı gideyim .Ahaaa.. iyi fikir aslında.. ha ha ha

    Gülen... bu denli esprili birinin buna alınmayacağını biliyordum ama genede acaba dedim.. En korktuğum şey birini incitmektir..Senin elinde ki alete ben pala dediydim ordan biri höööytt deyiverdi .. kardaşın mı?

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglik sevgili Nefise :)) Benim el atmadigim bir bu kaldi sanirim, gercekten cok guzeller :)) Sevgilerimi gonderiyorum sana :))

    YanıtlaSil
  7. AAA.. hoşgeldin bebeğim.Yorum bırakmana çok sevindim.. Bloğum yokken bile seni takip ediyordum. Saçlarına bayıldım gerçekten. çok çok yakıştı..Bu malzemeler plaid marka . Amerikadan geliyor. Burda çok pahalı.. orda nasıl bilmiyorum . Malzemeyi rahat bulabiliyor musun?

    YanıtlaSil
  8. Nefise'm, o höyt diyen kardeşim, en az benim kadar; ne benim kadaro benden de feci esprilidir o.Onun o höyt denilesi mesajı Onun tarafından gülerek yazıldı bunu bil.
    Zamanla anlayacaksın bizi :)
    Elçin bilir Sedef'i.
    Öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  9. Bir de şu ayrıntı var, ben de o şeyin adının riga olduğunu bilmiyordum ve pala diyordum; o aslında bana gönderme yaptı.Sorun yok değil mi cicim ?

    YanıtlaSil
  10. Evet .. ya döndüm buldum o yazıyı pala yazmışsın.. ben de ne bilem öyle yazdım. Merak etmeyin sizden aşağı değilim ben de takılıyorum zaten.. Dilimiz uyuşmasa laf atmam zaten. he he he ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar