KURDELE MALZEMELERİ....

Hobisi olan bilir...kafanızda hep birşeyler uçuşur. Şunu şöyle yaparım, aaaa bu buna yakışır, dur şunu da alayım kullanırım, bunu burda uygularsam nasıl olur... falan....sürüp gider böyle. Nerde dolaşırsanız dolaşın sürekli malzeme alırsınız....kullanacağım diye ! Yavaş yavaş dolaplara sığmaz olursunuz. Zaman zaman ev halkının gazabına uğramamak için toparlar, düzenler üst üste koyar,
gruplamaya başlarsınız ama işin içinden eğer ayrı bir odanız yoksa çıkamazsınız. Yüklük diye yaptırdığım özel dolap doldu taştı... Ahşap boyalar ,cam boyaları,ahşap -seramik objeler, tuval,takı malzemeleri,iplikler,kumaşlar, kaplanacak kutular,tutulan defterler, dekopaj dosyaları,peçeteler,yan malzemeler,fırçalar........herkesin bir zaafı var benimki de bu :malzeme almak...
Kurdele işi o kadar güzel ve renkli bir uğraş ki dayanamıyorsunuz..kurdeleler beni deliye çeviriyor; al beni al beni diye yakalıyor yakamdan...ne yapayım alıyorum. Şifonu, sateni, ipeği, organzesi...çeşit çeşit renk ve desende...

Moline iplikler de kurdele işinde en çok kullanılan malzemelerin başında geliyor.Ben annemin küçükken bize öğrettiği gibi kesip örerek kullamayı seviyorum dağılmıyor böyle.

Telli kurdelelerle, kapladığım kutuların üzerinde güller,çiçekler yapmayı seviyorum.Şık duruyor...Nasıl büküp şekil verirseniz öyle kalıyor çok kullanışlı...

Tabi ipek kurdele her zaman için makbul olanı, pahalı ama işlemesi rahat, görünüm harika oluyor. Ebrulisi ayrı güzel... daha zengin bir görünüm sağlıyor.


Bir sürü yan malzeme de gerekiyor.Çizim için uçucu kalem,hayalet ip,iz bırakmayan karbon,aparatla gül yapımında kullanılan alet,simler,bal mumu,özel iğneler falan..


Bu kutu işlerken kullanmam gereken malzemeleri toparlıyor .Alıyorum yanı başıma birdaha kalkmıyorum hiç...Ne istersen yanı başında...

Burda da kum boncuklar,kırık boncuklar,küçük inciler,rengarenk pullar var. Bunlar da işinize zenginlik katan şeyler ...

Küçük el havlusu .. mutfak için, sebzeler işlemiştim üzerine:pırasa,havuç ve bezelye...

Bezelyenin içine tanelerini de yaptım ki daha doğal olsun..
Bu da modaydı.. dantel üzerine kurdele işi işleyip havluya dikmek...Küpe çiçeği, pul ve boncuk ta koymuşum...tohumlarını takmışım...

Havlunun tamamının görünüşü...
Yoruldum valla..benden bu kadar.. Yorum istiyorum.. yorum...

Yorumlar

  1. ben de severim hobilerimle ilgili malzeme almayı...lazım olduğunda elimin altında hazır olması hoşuma gidiyor...ne güzel düzenlemişsin malzemelerini...ayrıca havlular çok hoş...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. offf ne çok ve ne güzel malzemeler bunlar.
    o çekmeceli kutuyu karıştırıp içindekileri döküp hepsine dokunmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Hobilerim ve ben...diyorum bizi bu işle uğraşanlar anlar diye... En büyük hayalim kendime bir oda ayırabilmek.. odanın tasarımlarını bile çizdim..inşallah 40 kere söylersen olurmuş derler...ha ha ha..


    Sihirli Ellerim...Bunlar bir kısmı daha bir sürü vardı.. akşam şöyle bir elden geçirirken çektim..iş yaptıkça karışıyor malzemeler.. birşey arıyordum..alıp unuttuğum malzemeleri de farkettim..Dilerim birgün beraber İstanbul'a yolun düşerse Eminönü'nü talan ederiz...
    Kucaklıyorum seni.. sevgiyle..

    YanıtlaSil
  4. Nefis hanım, servet yatıyor bu kutularda. Reklamlardaki pimapene yatırım yapan kadın gibi sen de kurdele üzerinden yapıyon galiba finansal çalışmaları:) Eline kuvvet canım, güzel işler çıkarmaya devam, umarım birgün ben yazar, sen atölye sahibi olursun. Ha ha ha, nasılsa daha yaşımız genç:)))

    YanıtlaSil
  5. Sevdim yazar ve atölye sahibi işini..Heee.. genciz değil mi?he he..Volkan gibiyim patlayıp lavlarımı eteklerimden dökmek istiyorum...Kimseyi yakmam korkmayın..

    YanıtlaSil
  6. sevgili nefise hanım sizi çoooook iyi anlıyorum dün akşamdan beri blogunuzdan çokamaz oldum,öyle güzel anlatmışsınız ki adeta mest oldum..blogunuz iki gündür her daim açık,ara ara bakıyorum sırayla her sayfayı okuyorum..merakla neler yazmış diye..çok hoş bir blogunuz var.izlemeye aldım sizi bu hobilerin hep devamı gelsin inşallah..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ladygreenriver...iltifatların için ne kadar teşekkür etsem azdır,sağolun.
    Benim için böyle eski yazılarımın okunması paha biçilmez bir şey...emeğinin karşılığını almak budur işte.Çok izleyicim olsun kaygısı taşımadan yavaş yavaş biriktirdim blog dostlarımı..siz de beni buldunuz..iyi ki buldunuz...hoşgeldiniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar