RAHMETLİ HAMSİ....


Daha öncede yazmıştım...ben hayvanlardan hep korkmuşumdur. Hayvanlara karşı garezim falan yok ama korkak biriyim işte.Çocuklar kedi alalım, köpek alalım dedikçe biribirimize giriyoruz.. hala! Ben de bu korkumu yenmek istiyorum bazen.. cesaretleniyorum.. yok olmuyor sonra.Çocukları özellikle oğlumu zaptedebilmek için önce balık almasına izin verdim. En zararsız o ya hani.. kandırırım dedim.. uzun zaman japon... lepistes.. falan idare ettik.


Sonra yine dayatmalar başladı...Hamster istiyorum diye.. Tabi KIYAMETİ KOPARDIM! Asla ... olamaz diye. Ay ben eve fare sokamam da , tiksinirim de, korkarım da... Ay ben çıldırırım da...Kafayı yerim de..Dellendim anlayacağınız. Bu arada babam hasta oraya gidip geliyorum.. Oğlum böyle baskı yapıp iki de bir bu konuyu açtıkça ben daha çok sinirleniyorum.. Benim derdim başka sen bana neler söylüyorsun diye..


Babam da kaldığım bir gün eşim aradı gözün aydın sana bir srüprizimiz var diye..Allah Allah acaba bana bir şey mi aldılar falan diyorum kendi kendime.. Eve geldim ki: Hamster alınmış...! Bağırdım ,çağırdım, kalkıp koptup, terör estirdim, tehtid ettim.... hatta ya ben ya fare dedim... sırıtarak : Faaarreeee.. dediler. Gerçekten kafayı sıyırdım yani o gün.


Oğluma bu geri gidecek yarın sabah dedim.. Sonra eşim beni teskin etti. Sen korkuyorsun diye çocukların hayvan sevgisini , hevesini kırıyorsun.. Bırak kalsın sorumluluk alsın falan nutuk çekti.. Süngüleri indirmek zorunda kaldım... Ama nasıl tırsıyorum kaçacak diye...Gece kafesi kemirdiği için korkudan uyumadım. Ertesi gece evde beyin fırtınası yaptık isim koymak için . çıka çıka HAMSİ çıktı.. Hepimizin hoşuna gitti. Hafiften hamsi ile aramda bir sıcaklık oluşmaya başladı...Sevimli bir hayvan aslında.. matrak..eğlenceli..


İnternetten araştırmalar yaptık. Nasıl bakılır, ne yer, ne içer, nasıl davranmalı.. Meğer ne kadar meraklısı varmış. Şaşırdım kaldım..Hamster hakkında hatim indirdik.. tez yazabilirim yani..Her gün yeni bir aksesuar alır hale geldik.. kafesi köşk gibi .. her türlü konfor vardı.. Zamanla ona alıştım kafesi temizlemeye yardım etmeye başladım.(Aslında yeterince hijyenik davranamazlar diye içim rahat etmediği için mecburen bu işe el atmak durumunda kaldım..) Sonra ona gezinmesi için bir top aldık.. En neşeli kısmı buydu..


Hamsterler içim tavşan ya da sincap kırması derler.. ama aslında o bir çöl faresi. O yüzden gündüz akşam üstüye kadar uyur, gece dolaşıp durur. Hareket etmesi ve yerinde koşması gerekir... Bu topun içinde durmadan dönüyor.. Yanlarında takılan bir aparatı var resimlerde yok ama.. o zaman havada asılı kalıyor ,sürekli koşuyor...acayip komik yani. Eğer o yanlardan takılan parçayı çıkarırsanız bu sefer serbest şekilde sağa sola gidiyor. Akşamları topun içinde dolaşması bizi çok eğlendiriyordu... Ama çok akıllı bir gün geri geri gelip kalorifere kendini çarparak topun açılmasını keşfetti ve her akşam bunu yapmaya başladı. Tabi ben yine tırstım.. topu bantlamaya başladık.. bu sefer içteki birbirine geçen kırtığı içten kemirip açmaya çalıştı ama bant tuttuğu için yapamadı..

Biz böyle sevgi yumağı haline gelmişken bir akşam oğlum geldi anne Hamsi'ye birşeyler oluyor dedi.. Koşup baktım yan yatmış sık sık nefes alıyor. İyi olmadığını anladım. Oğluma bunu izah etmeye çalıştım bu arada.. O akşam Hamsi öldü....Ve belkide evde en çok ben üzüldüm.. gerçekten!


Hamsi öleli çok oldu ama biz onu hiç unutmadık... Fotoğraflarından, arka fonunda acıklı müziklerin çaldığı ...bir slayt bile hazırladık..İşte benim hayvanlar alemi ile olan maceralarımdan biri de bu.. Şimdi evde başka hayvan varmı derseniz ... evet kuş alındı... onu da başka gün anlatırım. Ben de baya gelişmeler var artık...sevgiyle kalın..Yazımı sonuna kadar okuyan herkese teşekkürler...Resimler o zaman fotoğraf makinem yoktu, cep telefonu ile çekilmişti , o yüzden çok net değiller idare edin artık..

Yorumlar

  1. Çok tatlı gözüküyor.Yani kafamda ufak bir ışık çaktı.Bir hamsterim olsa nasıl olur acaba?Harika bişeye benziyo:)İyi pazarlar

    YanıtlaSil
  2. Çabuk nalları dikiyorlar ...nazik hayvanlar..korktuğu zaman bile ölüyor, kalp krizi geçirip..aman dikkatdiyorum.. he he ..

    YanıtlaSil
  3. Adıda hamsmiydi :) Ben 4 tane öldürdüm anacım ömürleri çok kısa ama çook tatlılar. Aynen korkunca bile ölüyor. Üzülme emi :(

    YanıtlaSil
  4. Yas dönemini atlattık canım.. şimdi teselliyi güzel kuşumuz Limon da buluyoruz...

    YanıtlaSil
  5. limona ve sana sevgiler..
    ismine bayıldım :))

    YanıtlaSil
  6. Onunla lgili yazı yazdığım gün gerçekten bayılacaksın.. sapsarı limon gibi hakikatten..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar