TRANSFER TEPSİLER...


Trasfer tekniği, bence ahşap boyamada en güzel, maharet ve deneyim isteyen bir teknik. Tabi resmi yırtmadan tam olarak aktarmak önemli ama sanırım resmi tamamlamak ta bir o kadar önemli... Yukarıda ki resmi ve tepsiyi arkadaşım almış ama yapmadan kalmış.. kalan bütün malzemelerini bana hediye etti.. Kutudan bunlarda çıkınca ben de ona sürpriz yapmak istedim.Fakat o kadar hızlı karar verip yaptım ki resmi fotokopileyemedim.. Gelelim yapım aşamalarına...Ahşabınızı zımparalayıp tozunu alın. Transfer yapacağınız kısmı açık renge (beyaz,krem de olabilir) boyuyorsunuz. Zımparalayıp bir kat daha boyayıp tekrar zımparalıyorsunuz. Küçük bir dip not: Artık koyu renk zeminler üzerine de transfer yapmayı sağlayan transfer tutkalları var. Hobi merkezlerinde sorarsanız size yardımcı olurlar .Devam..Yüzeyin pürüzsüz ve temiz olması çok önemli. Resminizin ön yüzüne fırça ile transfer tutkalını sürüyorsunuz. Kuruyunca bir kat daha sürüyor..her iki ucundan tutup beyaza boyadığınız yere yapıştırıyorsunuz. Burda dikkat etmeniz gerekenler: elinize temiz pamuklu bir bez parçası alırsanız daha iyi olur. Ortadan dışarıya doğru bastırarak yapışmasına yardımcı oluyoruz. Böylece altta hava kabarcığı kalmamasını sağlıyoruz.Herşeye rağmen hava kabarcığını düzeltemiyorsanız...üzülmeyin ,ince bir iğneyi kabarcığa batırıp havasını alıp üstenden bezle geçin . en az 15-20 dakika iyice bezle resmin üzerinde gezinip tamamen yapışmasına yardımcı olmak gerekiyor. Sonra en az birgün o şekilde bırakın. Ertesi gün bir çay tabağına biraz su koyup sağ elinizin parmaklarını suda ıslatıp beyaz kağıdı hafifçe ıslatarak ovmaya başlıyoruz. Kağıt pütür pütür kalkmaya başlıyor böylece. Bir tur soyma işini tamamladıktan sonra kurumaya bırakmalı, görünüm puslanacak tekrar.Aynı şekilde soymaya devam edin....bir kaç turdan sonra resim tertemiz net bir şekilde görünüyorsa tamamdır. Resminizin etrafında objeniz daha büyükse boşluk kalabilir. O zamanda resmi tamamlamak gerekir. Bu işi yapamam derseniz... onun da çözümü var fotokopicide resmi objenizin yüzeyi kadar büyütüp yanlarda boşluk kalmadan transfer edebilirsiniz.Yukarda ki tepside, resmin dört yanı sınıra kadar devamı gibi tamamlanmış durumda..


Bu bir kartpostal resmiydi aslında . Beşiktaştaki ozalitçiler bu işi yapıyor A 3 boyutunda büyüttüm. Transferi yaptım. Bu sefer tepsinin iç sınırına kadar değilde dışına kadar tamamlama yaptım. Pano gibi kullanacağım. Artık duvarlarda yer kalmadığı için ardiye dolabında duruyor. Bu resmi kumaşa da bastırdım..kurdele işi olarak işliyorum...az kaldı bitince onu da yayınlayacağım. Aynı duvara asarım belkide...nasip artık...

Yorumlar

  1. Bu işte en sevmediğim 40 kat varak benim birde transferi kazımak :)

    YanıtlaSil
  2. okadar keyifle takip ediyorumkii

    harikasın.

    YanıtlaSil
  3. Bir dut masalı.. naneli limonatandan yaptım ama makinem arkadaşımda kalmıştı fotoğraf çekemedim.. bir dahakine inşallah..Keyifle takip etmene çok çok sevindim.. ne mutlu bana...


    Stil direktörü...40 kat vernik mi demek istedin..anlayamadım............ evet transferi soymak can sıkıcı ama sonuç harika oluyor...

    YanıtlaSil
  4. Evet aynen vernik işte , senelerce süper paralar kazandım ama sonra herkes yapınca satamaz olduk malum :)

    YanıtlaSil
  5. 40,50... ya da 100 kat vernik piyasada böyle geçiyor.. ama ben burda 40 kat vernik uygulamadım. Yoksa onun nasıl uygulandığını da anlatırdım. Folkart'ın parlak sprey verniğini uyguladım. Hep onu kullanırım ama bazen yarı matı var onu da kullandığım yerler oldu...ablama bir tepsi yapmıştım dur onu fotoğraflayayım yayınlarım..

    YanıtlaSil
  6. Biliyorum yavrum benim demek istediğim bu işleri kolay sanıyor ya millet aslında ne kadar süreç ve emek aldığı. Yaz canım ki insanlar aa çok pahallı demesin satan kişileri görünce.

    YanıtlaSil
  7. Haklısın.. ben kendi adıma konuşayım.. seri üretim yapıp satmadım. Kendime yaptıklarımı görenler beni biliyor zaten . Kendime yapar gibi özeniyorum. Hiçbirşeyin cılkını çıkarmamak gerekiyor.. ama şu da bir gerçek ki iyi iş çıkarmak için iyi malzeme kullanmak gerekiyor.. iyi malzeme de malesef pahalı.. ve dediğin gibi zaman alıyor, aşamaları çok...

    YanıtlaSil
  8. Aynen ve inanırmısın sırf bu yüzden bıraktım bu işleri. Yerli olanlar ne kadar feci çıkıyor değil mi? Bazıları tabii. Bu arada bence kaliteli kermes vs türü şeyler olsa da bu emekler boşa gitmese değil mi? Ay chat yapar gibi olduk :) Alttaki Yanıt yorumları mail adresine gönderilecektiri işaretlemişimde sani de oyaladım. sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar