ŞAL VE KUMLU EBRU ÖRNEKLERİ...


ŞAL EBRU... Şal Ebru Anadolu'da kullanılan şal desenine benzediği için bu ismi almıştır. Gel-Git ebrusu yapıldıktan, bir biz yardımı ile teknedeki gel-git ebrusunun dairesel hareketlerle karıştırılması neticesinde meydana gelen desen şal ebru desenidir, üzerine neftli boya serpilerek daha farklı sonuçlar elde edilebilir.Üzerine serpme de yapılabilir,aşağıda ki gibi...


KUMLU EBRU...Teknede ki sıvı kullana kullana kirlenerek öyle bir kıvama gelir ki atılan boyalar istensede istenmese de kum gibi nokta nokta bir görüntü almaya başlar. Sadece kumlu ebru yapımına battal ebru ile başlanmaz. Bir damlalıkla tekneye yakın mesafeden aynı nokta veya noktalara boya damlatılır. Boya yayılmaya başlar.


Aşağıda ki çiçek kumlu ebrunun ortası.. Daha iyi görülebilmesi için yakın çekmeye çalıştım...


Yorumlar

  1. Çok zordur ebru valla ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Blogunuzu yeni kesfettim. Gozum gonlum acildi. Ve de tabiki imrendim. Bu nasil yetenektir? Yaptiklarinizi hepsi birbirinden guzel.

    YanıtlaSil
  3. Pratik anne... iltifatların için teşekkür ediyorum. Tabii bunlar bir günlük iş değil.. 6 yıldır bu işlerle uğraşıyorum...emek istiyor.Moral desteğiniz için tekrar teşekkür ederim, gene beklerim...yorumlarını da tabii...

    Stil Direktörü...şu an teknem yok çalışamıyorum..ama ilk fırsatta kendime bir köşe oluşturmaya çalışacağım...pis iş vesselam..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar