TAŞ YAPIŞTIRMALI CAM VAZO...

Cam başka bir şey... işlemek,süslemek,boyamak her neyse ama hepsi zevkli...Bu cam yassı bir şekle sahip.Yanlara doğru daralıyor...kavisleniyor.. Önce altın renkle, ponpon fırça yardımı ile tamponlama yaptım. Amaaannnn ..pat pat vuruluyormuş kolay.. Diyenlere sesleniyorum maalesef kazın ayağı öyle değil! Ponpon fırçaya boyayı alıp temiz bir bez ya da havlu kâğıt üzerinde fazlalığı almalı ama boyayı da tamamen kaybetmemeli... Boya çok olduğu takdirde yuvarlak yuvarlak izler kalıyor ki bu da berbat bir zemin demek..Boya az olursa bu seferde renk belli olmuyor.Tamponla altın rengi yapıp kuruduktan sonra... Desenimi vazonun iç kısmından minik bantlarla tutturarak, elimle de tutup bir yandan çok ince uç takarak altın yaldız boncuk boya ile desenin üzerinden gittim. Ama sık sık uç tıkandığı için kaç kez mola verip temizleyip devam ettim bilmiyorum... Bir de yanlara doğru kâğıdı yerleştiremedim içten kavis olduğu için. Yaradana sığınıp hafifçe elimle deseni alttan tutup doğaçlama çizdim . Uçta desenin sakil gözükmemesi için desenin bitişini diğer yüzden gelen desenle birleştireceğim diye göbeğim çatladı ama Pomak kızı olduğum için inadım inat yaptım sonunda... he he he...Bir de unutmadan onu da söyleyeyim.. desenin üzerinden boya ile geçerken yukardan aşağıya çalışın daima ..aksi takdirde elinizle henüz kurumamış olan kontörü bozup işinizi bozabilirsiniz... Bütün bu dip notlar bence altın değerinde..çünkü bana bu kadar detaylı anlatılmadığı için yapa boza acı deneyimler yaşadım. Gerçi bunlar beni daha çok pişirdi açıkçası...geliştirdi...tecrübe sahibi yaptı...ve bu günlere getirdi..


Deseni de tamamlayınca işin zevkli kısmı renkli taşları yapıştırmaya geldi. Bir cımbızla tutup yapıştırdım çoğu zaman. Yapıştırmak için Kristal Claer kullandım. Hangi yapıştırıcıyı kullanırsanız kullanın kural aynı: taşı yerine yerleştirdiğinizde yanlardan taşmamalı... Taşarsa çoğu yapıştırıcı bir de puslu pis bir görünüme sebep veriyor... Aman dikkat diyorum. Hele cam da görünüm çok önemli temiz çalışmalı ki emek boşa gitmesin.. Taşın tam ortasına ve yeteri kadar yapıştırıcı kullanmalısınız...Hadi kolay gelsin..

Yorumlar

  1. Bu kadar ince kontür çekebilmeyi başarmışsınız.Nefis olmuş.Bravo derim.Başkada birşey demem.

    YanıtlaSil
  2. Valla sabrına hayranım Nefis bacım, kırıp attıydım ben o vazoyu çoktan:))

    YanıtlaSil
  3. Neduk...üstelik ellerim çok titriyor..rahatsızlığımdan dolayı..ama seviyorum detaylı işleri.. oyalıyo beni..

    Leylak Dalı...kırılırmı vazo yaa. onlara dünyanın parasını veriyorum ben..kıyamam..he he

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar