1 Aralık 2009 Salı

BEN SÜSLÜ BİR DİKİŞ KUTUSUYUM...

Çok uzun zaman önce kayınvalideme bir dikiş kutusu almıştım boyamak için. Taşınma derdi girince araya, kaldı gitti öyle. Ben de bayram hediyesi olarak yapmak istedim ve hemen işe koyuldum. Ama araya zaman girince yapmayı düşündüğüm şeklin dışında bir şey tasarladım. Daha önce kayınvalidem bende gördüğü bir kumaşı çok beğenmişti. Onu kullanmaya karar verdim. Zaten içinde ki renkler onun en çok sevdiği renkleri içeriyordu .
Hemen beyaza pembe katarak uygun bir ton yakalayıp, kutunun dışını ve içini tatlı bir pembeye boyadım iki kat.( Artık anlatmıyorum ama önce zımparalanacak, tozu alınacak,bir kat boya atıp yine zımparalanıp, ikinci kat boya atılacak)
Kapağın iç kısmını da boyayıp kurumaya bıraktm. Bu arada zaman kaybetmemek için o kururken iç parçayı boyamaya başladım.
Bu boyayı da beyazın içine koyu yeşilden biraz katarak elde ettim. İki kat da bunu boyayıp kirlenmemesi için sprey vernik attım iki kat.
Bu arada önceden,evdeki malzemelerimden, uygun renk tonlarındaki kurdele, çiçek, yaprak, kelebek... ne varsa elimde ortaya çıkarmıştım zaten. Gerekli yan malzemerimi de hazırladım ve süslemeye başladım. (Unutmadan hiç bir zaman ufak tefek şeyleri atmam.. nikah şekerlerindeki süsler, pasta kurdeleleri, yıkar ütüler hazır tutarım, genellikle bu tip şeyleri para verip almam)
Kutunun üzeri dikkat ettiyseniz biraz çukurdu..Kalan kırpıntı sünger parçalarını silikon tapancası ile yapıştırdım bu çukurluğu kapamak için.Sonra üzerine üst kapak ölçüsünde sünger tabakadan parça kesip yine silikonla haifçe tutturdum. Gözüme alçak geldiği için biraz daha bombe yaratmak için bir tabaka daha yapıştırdım. Daha sonra kumaşı kabaca kesip zımba makinesi ile zımbaladım.
Görüldüğü gibi kenarlar çirkin gözüktüğü için üzerine pembe kurdeleyi silikonla yapıştırdım. Ama pembe kurdelemin genişliği yeterli gelmediği için,ayrıca renk uyumu sağlamak için yeşil kurdelemide pembenin üzerine yapıştırdım.
İşe biraz daha estetik katmak için, elimdeki dantelleri deneyip en çok beğendiğimi de yeşil kurdelenin üzerine yapıştırdım.
Alt kısma bir sürü şey denedim beğenmedim....en sonunda buna karar verdim. Elimde kalan likralı bir danteli yapıştırdım ve üzerine başka bir işte kullandığım plastik taşlardan yeşil,mor, pembe renkte olanları yerleştirdim.
Alt ve iç kısmı bitince sıra üzerini süslemeye gelmişti. Yine elimdeki malzeleri denedim en sonunda yaptığımı beğenmeyip söktüm... ve hazır bir çiçek demetini yapıştırdım. Önce bir zemin oluşturmak gerekiyordu.Yeşil renkteki kurdeleye şekil verip silikonla tutturdum.
Üzerine dantel parçasını otutturdum.
Hazır çiçek demetini yapıştırdım...
Buzdolabı süsü olarak yapılmış nikah şekeri süsünü, tam ortasına yapıştırdım..daha güzel oldu...
Pembe bir kelebeği de kenara yerleştirdim..ve süsleme işini bitirdim.
Ve... dikiş kutusu olarak yaptığım kutu bu hale geldi. Kokoş şeyleri sevenler herhalde bunu çok beğenecekler...
Bu arda Eminönü'nden içine iğnedenlik almıştım kırmızı-beyaz ekoseli. Sonra dedim ki: niye aynı kumaştan sen yapmıyorsun diye...Hemen kafayı yorup altına ne koyabilirim diye düşündüm. Canım tez yaaa... kavanoz kapaklarımdan uygun boydakinin içine silikon sürdüm biraz silikon elyaf yapıştırıp aynı kumaşla kapladım. Alttaki kötü görünümü kapamak için yine kumaş kesip alta yapıştırdım. Birleşim yerini kurdele ile kamufle edip, pembe kurdele ile çevirdim. Ohhh...içim rahat etti o zaman ...Aldığım toplu iğneleri üzerine yerleştirdim.Biraz acemiğim var ama birdahaki daha iyi olur herhalde... Diğer malzemeleri de yerleştirdim.
İşte böylece kayınvalideme bayram hediyesi olarak arife gecesi bu dikiş kutusunu yetiştirmiş oldum...Valla çok beğendim( kendimi beğenmiş gibi oldum ama) kendime de farklı bir versiyonunu yapmam lazım..Sizlere de fikir verebildiysem ne mutlu bana ...

13 yorum:

  1. ablam bayıldımmm...nefisss :)

    ah o kumaşa bende bayılmıştım sende aylar önce .sende bir kutu üzerinde gördüğümde acaba alıp gitsem anlar mı diye düşünmedim değil :)

    YanıtlaSil
  2. ne güzel yapmışsın cnm ne şık ne cici olmuş, kayınvaliden de çok şanslı böle bi gelini olduğu için :)

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş,ellerinize sağlık.Şanslı kayınvalide,kimbilir ne kadar mutlu olmuştur.

    YanıtlaSil
  4. Rengarenk Dünya...benim kayınvalidemin yüreği çok güzeldir
    daha iyilerine layık aslında..

    Elçin.. o kumaştan senin payına da biraz düştü merak etme unutmamıştım beğendiğini...

    cecilia.. Teşekkür ederim...sağolsun kıymet bilir.

    YanıtlaSil
  5. şahane güzel bişi olmuş ellerine sağlık :) çok beğendim

    YanıtlaSil
  6. Fotoğraf Penceresinden...teşekkürleeeeeerrr....

    YanıtlaSil
  7. hakikaten adınıza yaraşır bir kutu olmuş, ellerinize sağlık, nefis :)

    YanıtlaSil
  8. Ne mutlu kayınvâlidenize.Bayram ona çok güzel bir hediyeyle gelmiş.
    Ellerinize sağlık.Çook güzel.

    YanıtlaSil
  9. Gokce...iltifatların ruhumu okşadı ha ha ha ...

    Neduk...Umarım o da öyle düşünmüştür..

    YanıtlaSil
  10. şanslı kayınvalde,beğendim.
    uğramışsın teşekküre geldim .
    yine gel

    YanıtlaSil
  11. Nalan...Hee.. geliyim ama bi daha acıklı yazıp beni ağlatma..e mi?..

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuş buuuuuuuu.epey bir uğraşmışsın ama deymiş güle güle kullan

    YanıtlaSil
  13. Beim değil.. kayınvalideme hediye yaptım ama kendime de yapacağım ...inşallah.

    YanıtlaSil

LinkWithinn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...