27 Şubat 2010 Cumartesi

ELMA ÇİÇEKLİ BOYUTLU PANO

                                                                                                                                

 Herkese merhaba... Arada böyle teknik arızaların kurbanı 
 oluyoruz maalesef... Bilgisayar çöktü....Sonra fotoğraf makinamı
tanımadı.. Neyse akşam hallettik.Tığ işlerimi yayınlayamamıştım.
Ebruli iple elma çiçekleri yaptım, yine fotoğraflamayı unutmuşum ama
yayınlarım sonra ebruli yeşille yapraklarını yaptım.
Ortalarına kurdele işinde kullandığım tohumlardan koydum. Aslında gerçek
çiçeklerde sarı tohumlar var ama denedim güzel durmadı beyaz koydum o yüzden. 

Sitenin bahçesinden minik bir dal kırdım.Beyaza boyadım,çok özenmeden,
sanki  eskitilmiş havası varmış gibi.Sonra silikon tabancası ile yapıştırmaya
başladım.
Daha yazın aldığım beyaz derin çerçevelerimi çıkardım.Bir büyük iki küçük
çerçeveden büyük olanını kullandım.
Önce beyaz  üzerine koyup denedim.Çok sığ kaldı. Çocukların elişi
kağıtlarından pembe renkten bir fon yaptım. Hoş oldu...
Aşağıda incelerseniz bazı detayları görebilirsiniz. Doğada çiçekler dalın
başında daha büyük ve daha çok katlıdır, uca doğru gittikçe,küçülür
ve katları azalır.Ben de buna dikkat ederek ördüm çiçeklerimi . Aynı
şekilde yapraklarımı da büyükten küçüğe doğru ördüm.En uçlarda da
patlamak üzere olan tohumlar var.
Dala çiçeklerimi yapıştırma ve arka fon hazırlama aşamaları bitince
yine silikonla hafifçe bir iki yerinden tutturdum ve tamamladım.Bu tip işleri
yaparken içten camınızı silmeyi unutmayın.Tekrar açmak zorunda kalırsınız.

Yanlardan bir kaç fotoğraf çektim ..boyutlu halini daha iyi görün diye... 

Devamı gelecek...3 tane olacak bunlar ..tabii farklı çiçeklerle.. 
Umarım başka projeleriniz için ışık olmuştur....
Sevgilerle... iyi hafta sonları dilerim...

19 Şubat 2010 Cuma

KİBRİT KUTUSU OYUNU....

Aslında pazartesi günü elime geçti ama yayınlayamadım... Kibrit kutusu oyununda Peri der ki...bloğunun sahibi Sevgili Özlem'le eşleştik..Ben kendi yaptığımı fotoğraflamamışım..
Gönderdikten sonra farkettim...Ama o da yayınlar sanırım..
Kibrit kutusundan başka içinden bir de kolye çıktı.. tekrar teşekkür ederim buradan..
Özlem kutunun iki tarafına farklı desenler çalışmış...İçinden bunlar çıktı..
Mini hazine sandığım... ha ha ha .. çok eğlenceli bir şeymiş...
İşte üzerinde bu sevimli şey var.....Ellerine sağlık Özlem...

15 Şubat 2010 Pazartesi

MOR...MENEKŞELER...


Uzun zaman önce internette dolaşırken tığ işi menekşeler görmüş...kopyalamadığım için sonra nasıl yapıldığını hatırlayamamıştım.Aaaa.. bir gün Anne Kaz'ın sitesinde dolaşırken ne göreyim .. menekşeler karşımda.. Hemen işe koyuldum...8 zincir çekip minik bir halka oluşturdum..
İki zincir çektim,tığa ipimi alıp halkanın içinden geçip,ipi tekrar aldım geri çıktım ,iki kerede tığımı boşattım. Tekrar aynı işlemi yaptım.İki zincir çekip halkama tutturdum.Böylece menekşenin bir yaprağını yapmış oldum.
Aynı şekilde dört tane daha yapıp 5 yaprakla çiçeğimi tamamladım.
Hazır satılan bu tohumlardan iki tane alıp ortadan katladım,hafifçe büktüm ayrılmasın diye.
Çiçeğin ortasından geçirip arkadan dikerek tutturdum. Sonra çiçeğin orta kısmını biraz topladım dikerek. Boşluk gözükmesin diye.
5 zincir çekerek sık iğne yapmaya başladım.Göz kararı gerçek menekşe yaprağı boyutuna gelene kadar ördüm.
Bir kaç boy yaprak hazırladım. Alttakiler daha büyük, üstte olanlar daha küçük olsun istedim.
Yaprakları birbirine resimdeki gibi tutturdum. Aynı renk iple hafifçe diktim.


Çiçekleri silikonla yapıştırdım.
Ve ...son hali...Mor galvaniz saksıya yerleştirdim.. Bir kaç rengini yapıyorum . Bitince onları da yayınlarım.. sevgilerle...

12 Şubat 2010 Cuma

ÖRDÜM, ÖRÜYORUM, ÖRECEĞİM....

Örüyorum... örüyorum.. yine örüyorum...doyamadım...çiçek, yaprak,gül,başka yaprak,başka renk çiçek, başka renk yaprak,az katlı,çok katlı, ebruli... Bir işe dadandım mı suyunu çıkarıyorum..
Abartma da ... abartma yani.. o yünü de alayım, bu yünü de alayım, aaa şimdi bu tığ buna uygun değil başka tığ alayım, ay bu elimi ağrıttı kalın saplı alayım( el feci durumda kopacak gibi ağrıyo.. dinleniyorum yine devam) bak buda olmadı dur bi koşu hem ebruli ip alayım tığı da değiştireyim
Biri bana duuuuurr desin...
İnanılır gibi değil nasıl güzel yünler var... renkler muhteşem .. Beni al, beni al .. onu alma beni al! Hah hah ha ....Hem şarkı söylüyorum .. hem alıyorum.. Alıyorum.. yok bu daha güzel deyip bırakıp başka alıyorum...Bir sürü proje çıktı ortaya...
Bir torba dolusu çiçek ve yaprak:P... ne yapacaksam...?!

10 Şubat 2010 Çarşamba

MAMA KUTUSUNA MAKYAJ...














Yeğenimden aldığım mama kutularına Glase Tile Mediumu  3 kat
sürdüm..Sonra beyaz boya ile boyadım.













Soldaki ilk kat.. sağdaki ikinci kat boyanın hali..













3.kat boya....













ve.. 4. kat boyadan sonra tamamen kapandı.














Peçede bütün olduğu için daha önce anlattığım gibi esneme
yapar.Yapıştırırken dikkat etmek gerekiyor.Peçete tutkalı ile
peçetemizi yapıştırdıktan sonra dekopaj tutkalı ile birkaç kat
giderseniz daha sağlam olur.Son olarak vernikleyip kullanıma
hazır hale getirin.














Mama kutularının kapakları mavi olduğu için peçetemin
içinde de mavi bulunmasına dikkat ettim.

Uzun olanlara da başka bir peçete seçtim.Deseni bütün
olan bu kutular için daha uygundu.Yine peçete tutkalı ile
yapıştırıp birkaç kat dekopaj tutkalı sürüp kurumaya bıraktım.














Diğer kutuya da  aynı şekilde tamamladım.

Bu peçeteyi çook uzun zaman önce almıştım
Bir şey yapmak için sabırsızlanıyordum..kısmet
bu güneymiş.Çok tatlı kuşlar yaaa..














Böylece geri dönüşümlü kutularım tamamlanmış oldular.
Hobi odamda malzeme kutuları olarak kullanacağım.






8 Şubat 2010 Pazartesi

41 KERE MAŞALLAH....










6 Şubat benim doğum günüm...Yani
Cumartesi günü yeni yaşımı
kutladım.O günün kraliçesi bendim
..ha ha ha ha ...

Doğum günü yıldızı olarak her ne
kadar sağa sola bakınıp ''hayır hayır..
ben 41 yaşımda değilim bu doğum
günü benim değil ''diye yardım
istesemde alkış kıyamet 41 oldum...
Kız kardeşim, annem, ablam,Onur,
Güneş plan yapıp sürpriz yaptılar...
Profiterol yapmıştım.. acilen mumları
üzerine diktik... Geçen yıl oğlum 14
yaşına girmişti. Mumları ona almıştım..
denk geldi ters çevirdik oldu sana 41...
ha ha ha ha ...
İyiki doğdun şarkısı....hediyeler
derken acayip havalara girdim..
Neyse hediyelerimi söylemeyeyim
ayıp olmasın şimdi....Ama havam
yerinde yani..ihi ihi. ihi...

Arkadaşlarımın çoğu 41 kere
maşallah diye nesaj atmışlar...
Herkese tekrar teşekkür ederim...
Sevilmek güzel şey doğrusu...

5 Şubat 2010 Cuma

PEÇETELİ KAVANOZLARIM...

 Uzun zamandır yazamadım.. öncelikle herkese merhaba..Malum 15 tatil kuzenler birbirine gidip geldi.. Çoluk çocuk ,kar da yağdı ye iç otur.Bu arada kızım fotoğraf makinamı alıp halasına gitti. Ben de yaptıklarımı çekip yayınlayamadım... neyse..                                                                                  
 Arkada gördüğünüz seramik vazolara Glass Tile Medium'u  bir kaç kat sürdüm.Aslında cam objeleri boyamadan önce boya akmasın diye cama sürülen bir madde. Ama seramik, metal,karton gibi yüzeylerde de kullanılabiliyor.Gördüğünüz mama kutularına da sürdüm , onları sonra anlatacağım.Evet.. bir de bu mediumu ne kadar uzun zaman bekletirseniz işiniz o derece sağlam oluyor. Ben bir ay evvel birer kat sürüp bırakmıştım.İkinci katlarını sürdüm kurumalarını bekledim.İşiniz acilse kurutup üst üste bir kaç kat sürebilirsiniz.Sonra iki kat ekru boyadım..


Mutfağım mavi ekru renklerde olduğu için bu peçetenin deseni bana çok uygun geldi.Peçeteyi kaplamadan önce daima alt zemini açık renge boyamak gerekir.Peçete üç kattır. İki katını ayırıp sadece desen olan katını yapıştırırız. Bu peçeteyi seçerken tam desen olmasına dikkat ettim. Bilirsiniz peçetede desen yarısında olur, diğer yarısında desen tekrar eder. Benim objemin yüksekliği yarım peçeteden fazla olduğu için de bunu seçtim Peçetenin tamamında devamı olan bir desene sahipti.Yani hem rengi hem de deseni benim için uygundu..                                                                                                      
                                                              

Peçetemi, peçete tutkalı ile dikkatlice yapıştırdım. Geniş yüzeylerde bu daha zordur. Peçete esner, kıvrılır, kat yapar .. Mümkün olduğunca düzdün yapıştırmalıyız . Yoksa görünüm pek iç açıcı olmaz.Peçetem belli bir yerde bitti. Desen kopukluğu olmasın diye peçetemi kaldığı noktadan tamamlayacak bir parça ile birleştirdim.Ben pek çok kez bunu yaptığım için kolaylıkla deseni birleştirebiliyorum .. sizde deneyerek bu işi pekiştirebilirsiniz. 

Görüldüğü gibi parçamı kesip kalan yerden yapıştırmaya devam ettim.










El izi kalmasın diye daha uzun kavanozların üzerine çevirip alt kısımlarını öyle yapıştırdım.Alt tabanlar için iki daire parça kestim.









Alt parçalarıda yapıştırdıktan sonra bu şekildeyken iki kat dekopaj tutkalı sürdüm. Hem çok rahat sürülebiliyor hem de parmak izi kalmıyor.Ciladan önce dekopaj tutkalı sağlamlık sağlıyor.









Kapaklarım için yeterli büyüklükte iki daire kesip yine dikkatli bir şekilde yapıştırdım. Bu kısım en göze çarpan kısım olacağı için pürüzsüz olmasına dikkat ettim.Böylece bu aşamaya kadar gelmiş oldum. Ama göz bir şeyler arıyor gibiydi.Fakat peçetem o kadar dallı budaklıydı ki ne yapsam diye düşündüm. Zıttı düz birşeyler olmalıydı





Kurdelelerimin arasında  uygun bir şey bulamadım . Başka bir gün dışarı çıkınca uygun genişlikte ve renkte kurdele aldım. Mavi kurdelemi silikonla yapıştırdım.













Ama hayal ettiğim gibi olmadı...















 Üzerine biraz daha ince peçetedeki tonda krem sarı  renkte bir kurdele daha yapıştırdım.











Geçenlerde annem bebek şekerlerinden   çıkan kurdeleler vermişti.. nazar boncukları kopmuştu...Aklıma onlar geldi. Alıp nazar boncuklarını yapıştırıp tam kurdelelenin ek yerine onları yerleştirdim..








  İşte son halleri bu...Mutfağımda ki yerlerini aldılar bile... 
                                                  




LinkWithinn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...