ŞERİT ÇALIŞMASI...

Şerit çalışması zevkli bir iş..Ben seçtiğim kumaşları
4 cm genişliğinde şeritler halinde kestim.
Şeritleri yanyana renk geçişine dikkat ederek diktim.
Sonra karelere böldüm...şerit genişliğiniz kaç cm ise
o ölçüde karelere bölünür.
Kareleri koyu veya açık renk içte kalacak 
şekilde dikebilirsiniz.Bu kare şekli ile birleştirme.
Ya da isterseniz kareleri de köşeden köşeye çaprazdan
üçgenlere bölebilirsiniz.Üçgenleri birleştirince yine kare
 bir parça elde ediliyor.Karenin her bir yanına kestiğimiz
renklerden üçgen parçalar ekleyerek daha büyük bir 
kare elde edilir.
Ortada bir rüzgar gülü oluşuyor.Koyu renk birleşince
böyle...
Açık renkler ortaya gelince böyle oluyor.
Daha sonra bunu istediğiniz gibi şekillendirmek
sizin elinizde Daha çok parça ekleyerek
büyütmek ya da yanlara ek parçalar koymak
 sizin yapacağınız işe göre değişir.Ben ders olarak
 yaptığım için kare bir örtü olarak çalıştım.
Yanlarına da çaydanlık şeklinde ki kurabiye 
kalıbımla şekiller çizip yorganladım.
Böylece makinemle ufak tefek denemeler 
yapma fırsatı yakalıyorum.Durum bundan ibarettir.

Yorumlar

  1. Nefisem sabrını yerim senin, ben olsam onları yolar yolar atardım:)) Ama sonuç süper olmuş, diyorum ya çok becerikli kadınsın vesselam, ellerine sağlık, kocaman da öpücükler...

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar keyifli degil mi? Ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  3. Arzu'cum...bize göre zevkli ama bazıların göre zor ve sıkıcı...herkesin sevdiği bir alan oluyor işte...

    YanıtlaSil
  4. Ufff... İnanılmaz çalışmalarınız var Nefise Hanım. Blogunuzu yeni tanıdım. Aklım çıktı. Öylece hayran hayran izliyorum. Ellerinize sağlık. Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir paylaşım nefisecimm.sağol.asıl ben dün sarhoş bacağına yorum yazacaktım pc kilitlendi:)hocamız bize onu sarhoş bacağı diye öğretmişti.bir örtüm var ondan ama astarı hala dikilecek:)

    YanıtlaSil
  6. Gülsüm hanım...yorumunuz için teşekkür ediyorum çok mutlu ettiniz beni...Tuncer soyadlı arkadaşım var..acaba akrabalığınız olabilir mi..

    Leyya'cım..kırkyama yapıpta yarım iş olmaz olur mu? Olmaaaaazzz....:)

    YanıtlaSil
  7. Tuncer soyadlı arkadaşınızla akraba olup olmadığımızı bilemem :) Ama bu soru ile benim gülümsememi sağladınız. Bana biraz daha ipucu vermeniz gerekiyor korkarım.

    YanıtlaSil
  8. Gülsüm Hanım...en azından gülümsemenize ve bana tekrar yazmanıza vesile oldu ne güzel işte..akrabanız olmasa da biz kaynaşmış olduk değil mi?..:)

    YanıtlaSil
  9. Evet, evet... Biz arkadaş olduk bu sayede. Gönlü kocaman bir insan olduğunuzu biliyorum şimdi.

    YanıtlaSil
  10. Gülsüm hanım...hanımı kaldırdım gitti Gülsüm abla diyorum artık...hah ha ha ha ...gene beklerim.

    YanıtlaSil
  11. Yok Nefisecim, senin işlerini benim sabrım asla kaldırmaz, sen böyle güzel güzel yap, ben seyredeyim :))

    YanıtlaSil
  12. Banu...eenn içten sevgilerimle kucaklıyorum seni..teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık çok güzel olmuş oldukçazahmetli bir iş:)

    YanıtlaSil
  14. 03belinda....hoşgeldiniz.Zahmetli evet ama bir o kadar da zevkli sağolun.

    YanıtlaSil
  15. çok güzel oluyor ,ders mi alıyorsun ?

    kumaşlara bayıldım birde ,nerdennn

    evet nolucaz biz böyle yaa :)

    YanıtlaSil
  16. he birde sayende erken başlayacagım kapitone yapımına ,ya tekniklerini biliyorum o yüzden korkuyorum sanırım:)

    YanıtlaSil
  17. dikişdersi...Tabii derse gidiyorum. Geçen yıl kırkyama kursuna başladım.Bu yıl da devam edeceğim.Bunlar geçen yıl yaptıklarım .Elimden dolayı hep ufak tefek eksiklerle yarım kalanları tamamlayıp yayınlamaya başladım.Bu iş böyle yavaş yavaş tamamlanıyor pat diye birleşip ortaya çıkıyor...elimde devam ettiğim iki iş daha var ama bitmesi zaman alacak.

    YanıtlaSil
  18. Dikiş dersi...kumaşları sormuşsun Eminönü sağolsun...Ama karşıda Kuzguncukta Patchwork derneği var ki orada yatasım geliyor...hepsini yüklenip eve getiresim geliyor...öyle böyle değil...çok güzel kumaşlar ama dolar üzerinden satılıyor.Her tekniği öğrenip bir parça bir şey yapıyorum ama mutlaka hatalarım oluyor.İyice oturduğumu hissettiğimde ordan kumaş alıp çalışmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  19. yayınlama :http://books.tr200.ru/v.php?id=560772
    bak senin için dergi buldum bak istersen bir sürü vardı ücrestsi indirebilirsin

    YanıtlaSil
  20. Nereden başlasam övgüler dizmeye bilemedim. Sabrınıza mı, zevkinize mi, maharetinize mi, yaratıcılığınıza mı? Harika bir iş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Dikiş dersi.. alakan için ne kadar teşekkür etsem azdır...sağol.

    Nihal....yaaa bak havalara falan giricem artık....aslında acemi işleri olduğu için hatalar kusurlar çok ama genel bakışla görünmüyor ...ama gel gelelim ben biliyorum yaa..içime sinmiyor.Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  22. Nefise abla bloguna aşık oldum , yaptıların muhteşem şeyler , eline koluna gözüne sağlık... her sayfada ayrı bir emek war.
    ben 24 yaşında aptal kutusunun karşısında ''aşk-ı memnu'' izlerken senin bunlarla uğraşıyo oluşun 2 kere utandırdı beni...
    tekrar tebrik ederek , kolay gelsin diyorum.
    öperim =))

    YanıtlaSil
  23. Zerzewat...Allah aşkına nerden buldun bu ismi...çok hoş...o aptal kutusunun ve bu ekranın karşısında ben de çok zaman kaybediyorum merak etme ...tek sen değilsin..Bir aydır kendi kendime minimuma inmek için çaba sarfediyorum..epey yol aldım...ben de seni öpüyorum.

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar,

    Yaptıklarınızı büyük bir hayranlık ile tek tek inceledim. Hepsi inanın birbirinden güzel. Ellerinize sağlık diyorum. Sevgilerimi bıraktım. NURDAN

    YanıtlaSil
  25. mutlu bayramlar nefisecim...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar