ÇAT..ÇAT..ÇATLATMA..

Kızım okulda elişi dersinde bu objeyi boyayıp ödev yaptı .. ama korkunç bir şey olmuştu. Yıl sonunda eve getirdiği zaman kazıdım temizledim zımparaladım. Ama zemin istediğim gibi düzgün olmayacağı için çatlatma yaparak görüntüyü kapamayı düşündüm.Zemini pembeye boyadım iki kat... Folkar'ın boya çatlatmasını kullandım. Bir kat sürdüm kurudu...ikinci katı sürdüm tam kurumadan stensıl fırçası ile krem rengi boyayı bol bol alıp pat patlayarak zemine vurmaya başladım.... zaten hemen çatlamaya başlıyor...Tabii bu işlemi her kenar için ayrı ayrı yapmak gerekiyor.. bir tarafı yapıp hemen öbür kenarı yapmaya kalkarsanız boyanın akma toplanma sorunu olabilir . En azından boyanın kendini çekmesi akmıcak hale gelmesi lazım...
Üzerinde ki çiçekleri elle strok boyama ile yaptığımı düşünebilirsiniz... Ama bunlar dekopaj. Yine elle yapıldı ama fotokopilenerek çoğaltıldı ,kesildi ve yapıştırıldı. Çok ince bir şekilde kestiğim için
el boyaması gibi duruyor. Böylece kızımın yaptığını yeni bir stil ile yenileyip kullanılabilir bir hale getirdim.. Atmıyoruz... değerlendiriyoruz...
Bu da daha önce üzerine eşimle bir resmimizi transfer ederek yaptığım takı kutusuydu... o zaman kullandığım cila nedense iyi çıkmadığı için nemli bezle toz ala ala üzeri puslandı.. görünüm kötü oldu. Bende yatırdım leğenin içine suya . Kullandığım malzemeler hep su bazlı olduğu için çözülüyor...Yumuşayınca ahşabında şişmesini önlemek için sudan çıkardım.. temizledim . Kuruttum üzerinde genede pütürler kalabildiği için daha önce anlattığım gibi ,yine çatlatma yapmaya karar verdim. Yatak odam krem kahve olduğu için altına koyu kahverengi boya attım. Bir kat yeterli oldu çok koyu renk olduğu için. Kuruyunca Yine Folkart'ın boya çatlatmasını bir kat sürüp kurumasını bekledim. İkinci katı sürüp elimde dokunduğumda hafif bir yapışkanlık kaldığında krem rengi boyamı bu sefer fırça ile sürerek uyguladım. Fırçaya boyamı aldım 5-6 cm sürdüm fırçamı kaldırdım... tekrar boya aldım fırçaya aynı işlemi kestiğim yerden devam ederek sırayla devam ettim. Altsıraya geçtim... tüm yüzeye bu işlemi uyguladım. Kuruduktan sonra sonbahar yapraklarının renkleri yaptığım işe çok uyduğu için kestim ve peçete tutkalı ile yapıştırdım. Tabii peçete 3 kat biliyorsunuz tek katını ayırıp yapıştırıyoruz. Üzerinden bir kaç kat dekopaj tutaklı geçerseniz aradaki alanlar dolarak cam cila gibi pürüzsüz bir görünüm oluşur.. sonra da kaliteli bir sprey cila atarsanız tamamdır...

Yorumlar

  1. Aman imanım gevriliyor ben bunu beklerken bacım sendeki sabıra helal valla. Dur bakim şu yazına da sticker olana yorum yazmazsam anla ki bulamamışımdır sen bana linki atarsın muck

    YanıtlaSil
  2. Ben hiç çatlatma denemedim.Korktum hep beceremem diye.Yol yol boyayınca yol yol çatlıyor öyle mi?
    Yani ikinci kat tam kurumadan boyayarak çatlama şekline yön verebiliyorsunuz.Sevdim bunu.Her iki işiniz de fevkalâde güzel olmuş.Tebrikler.

    YanıtlaSil
  3. Stil direktörü... ben alıştım artık..tık tık bu marka hemen çatlayıp toparlanıyor..

    Neduk.. teşekkür ederim...Tabii sürüş tekniğiniz ve fırçanız size değişik şekilde çatlatmanıza yardımcı oluyor.. tabbii biraz tecrübe de gerekiyor. Ama korkacak ne var .. al işte ben bozuk ya da hoşlanmadığım şeyleri temizliyorum yeniden yapıyorum.. hepsi su bazlı ürünler sil ,yıka tekrar yap.. ha ha ha

    YanıtlaSil
  4. sonbahar yaprakları..
    pembe çiçekler..
    nazik ve cömert duygularla dolu yorumların.
    öylesine güzeller kii
    teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Dut Masalı...Biri hayatınızdaysa... onu sevmeli,sevdiğini göstermeli,sarıp sarmalamalı,onure etmeli...ve bunları yapmak için yarını beklememeli...hayat bana bunu biraz acı öğretti.. onun için ertelememeye çalışıyorum...emek sarfediyorsun....emeğinin karşılığını alman lazım.. öptüm

    YanıtlaSil
  6. ne güzel yapmışsın ellerine sağlık
    çatlatmayı bende çok severim anneme yaptırıyordum ben hiç boyalarla aynı ortama giremediğimden :(
    pembiş olan özellikle çok hoşuma gitti

    YanıtlaSil
  7. Hersheyler..teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar