Arka Bahçem İçin Sebze Yatağı Yaptım



Arka bahçemde sebzeleri ekerken her yıl toprakta verimsizlik yaşıyordum. Bunun için yükseltilmiş sebze yatağı yapmaya karar verdim. 


-İlk önce alandaki toprağı havalandırdım. 


-Toprağın içine temel için yol yaptım. 

-Temel için harç hazırladım. Malzemeler: 4 ölçek mıcır, 2 ölçek kum ve 1 ölçek çimento


-Gazbetonları doğru hizalayıp, gazbeton yapıştırıcı harç ile birbirlerine ve zemine yapıştırdım. Su terazi ile düz olması için ölçtüm ve düzelttim.


-Toprağın gazbeton ile temas eden yüzeyine su geçirmez kaba harç ile sıvadım.


-Toprağın üstüne yeni gubreli toprak alıp, alanı düzledim.


-Domatesleri ve biberleri aralarında 30-40cm olacak şekilde ektim. 


-Sebzelerin boyları uzayınca bağlamak için tahta kazıklar çaktım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar