ÇAY İÇMEK İSTEYENLER BURAYA...


Çay tabakları bana daha önce hediye gelmişti....Onlarda Paşabahçe'den el boyamasıydılar. O nedenle hep elde yıkadım onları.Sonra aklıma geldi tabaklara uygun bardaklar yapabilirmiyim diye.. bir iki denemeden sonra üstteki desende karar kıldım. Her tabaktan ikişer tane vardı. Sonradan ben Paşabahçe'de mavi rengini de bulup almıştım. Fırınlanabilen ve daha dayanıklı hale gelen Enamels cam boyaları var. Malzemelerimi çıkardım her renk boyam mevcuttu. Hemen işe koyuldum. Tabaklarda nokta şeklinde dokunuşlar vardı... o yüzden bu çiçekler daha iyi durur diye düşündüm. Boyama yaparken yukardan aşağıya doğru çalışmak daha akıllıca. Çünkü boya ıslak olduğundan elinizle değip işinizi mahvetme olsılığınız çoooook yüksek.Bir de, ben daha simetrik çalışmayı sevdiğim için söylüyorum, aralıklara dikkat etmek gerekiyor.Çiçeği yaptığım yerin tam karşısına sonra iki aralara ilk sırayı yaptıktan sonra bir alt sırada ki çiçekleride üst sırada ki iki çiçeğin arasına yaparak dengeli bir dağılım sağlamaya çalışırım her zaman.


Aşağıdakilerde değişik tek çalışmalardan birkaçı.. Leylak dalını özellikle koydum.. Sevgili LEYLAK DALI.... için sevgilerimi gönderiyorum.




Bu da mine çiçeği gibi birşey işte.. doğaçlama çalışılmış bir şey...

Bu bardakların da şekline vuruldum. Normalden daha büyük boyuttalar. Bunları da sadece papatya gibi bembeyaz boyadım. Boyadığınız camları , hiç kullanmadan oda sıcaklığında 21 gün bekletiyorsunuz. Böylece dayanıklı kullanılır bir hale geliyorlar. Ancak bir de normal fırınınızda 130 derecede 30 dakika pişirirseniz daha dayanıklı oluyor . Bulaşık makinesinde de yıkayabiliyorsunuz. Ama ben elimde yıkıyorum genede el emeği göz nuru yani...


Yakından bir fotoğrafta vardı onu da koydum... daha ayrıntılı görülebilsin diye. Herkese afiyet olsun....

Yorumlar

  1. :))))
    merhabalar nefiseciğim
    Gülende olmasa bu kadar enerjimizz olmazdı sanırım :))
    çok şeker çokkk !! :))))

    Bu arada tabak ve bardaklar bende de mevcut.Bende mutlaka elde yıkamaya itina ederim el emklerini.
    senide tebrik ederim harika bir çalışma olmuşş hayranlıkla seyrettim. ellerine sağlık canım..
    iyi tatiller. svglr..

    YanıtlaSil
  2. Ay Nefise çok duygulandım ya, sağol. İnşallah günün birinde karşılıklı çay içmek de kısmet olur. (Gülen'le birlikte tabii ki:) Sahi sen hangi şehirdesin? Ellerine sağlık, hepsi çok güzel olmuş ama özellikle papatyalılar çok zarif. sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Sizden bunları duymak ne güzel... samimi söylüyorum sizden çok şeyler öğrendim ve uyguladım.Ben de sizin gibi şekle yemekler kadar önem veren biriyim. Bundan sonra kurduğum sofraları da fotoğraflayayım ama sizden not vermenizi rica edicem olur mu ?sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  4. Ben İstanbul, Gülen Ankara, sen Antalya .. ha ha ha .. ama neden olmasın ki .. insan isterse olur. hayal edin ve isteyin ben öyle yaparım herzaman .. ne düşünürseniz gelecek size onu getirir.. ben artık buna inanıyorum..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Ben şu anda Ankara'dayım, taa Ekime kadar, oğluma hizmet vermekteyim:) o yüzden Gülen'le "elbet birgün buluşacağız". kimbilir belki seninle de denk gelir, gelmezse de gönüller bir olsun:)

    YanıtlaSil
  6. Kızlar, canlarım adımı duydum geldim ama Mersin'den çok ağır (130kg.) misafirim var.Sonra uzun uzun laflarım.
    Sizi severek, özlemden gözlerimde yaşlarla terk ediyorum sahneyi.
    Bardaklara edecek kelimem kalmadı vallahi!

    YanıtlaSil
  7. Harikalar ve inanilmaz zarifler :)) Ellerine yuregine saglik :))

    YanıtlaSil
  8. MoonSun....Burdan sana kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar