25 Kasım 2009 Çarşamba

KELEBEKLİ TAKI KUTUSU...

Geçenlerde kardeşime gittiğimde ona yaptığım ama yayınlamadığım şeyleri farkettim... Bunlardan biri kelebekli peçete ile yaptığım takı kutusu.. İçi çok bölmeli olduğu için çok kullanışlı bir obje. Yatak odasında kullanacağı için onun odasına uygun bir şekilde boyadım o zaman.
Alt zemine koyu kahverengi boya attım. Üzerine iki kat kesik kesik ,soldan sağa doğru 3-4 cm genişliğinde fırça ile çatlatma sürdüm.Yani fırçama çatlatmayı alıp 4-5 cm sürükleyip bıraktım,fırçamı kaldırdım...Tekrar fırçama çatlatma alıp aynı işlemi tekrar ettim. İkinci kat çatlatmayıda aynı yerlerin üzerinden geçerek sürdüm.

Folkart'ın boya çatlatmasını kullandım. Ben alıştım bunun huyuna suyuna...İkinci kat çatlatmaya parmağımla hafifçe dokunuyorum..hafif bir yapışkanlık hissettiğim zaman, boyamı aynı çatlatma sürdüğüm yerlerin üzerinden ,yine aynı şekilde sürüyorum. Zaten hemen çatlıyor ve alttaki kahverengi renk görünmeye başlıyor.

Bu arada önceden özenle peçetelerinizi kesip, katlarına ayırırsanız çok iyi olur.Peçete tutkalı ile boyasıda kuruyan objenizin üzerine yapıştırın. Dilediğiniz gibi yapıştırabilirsiniz tabii ...ama dizaynına dikkat etmek lazım.Ben sanki sağ köşeden fırlamış gibi hayal ettim kelebeklerimi...ve ona göre dağılım yaptım. Hayal edin , kafanızda kurgulayın, ondan sonra yapıştırın..Vernik atmayı unutmayın sakın.
Ben kendime ,yayınladım mı hatırlayamadım şu an (Dur onunda resmini yükleyeyim hemen) ama zemin aynı, sonbahar yapraklısını yapmıştım.. Bu renk tonları çok hoş oluyor. İşte bu da benim ki...Kardeşime Folkartın linen rengini. kendime tafy rengini kullandım üst açık renk olarak..

6 yorum:

  1. çok güzel olmuş peçeteli boyama ilk defa bloglarda gördüğüm bişey çok ilginç ama çok yararlı bi uygulama heralde.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çok tatlı olmuş bu kutularınız.Eşinize sağlık.Kelebeklerin de çatlaması için ne yapmalıyız acaba?

    YanıtlaSil
  4. Çatlatma tekniğiniz gördüğüm en başarılı örneklerden.
    Emeğinize sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Çatlatma tekniğini en göz alıcı şekilde uygulayanlardansınız.
    Hatta bu konuda gördüğüm en iyisi sizsiniz.
    Emeğinize sağlık.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. harika bir anlatım olmuş,çok teşekkürler nefisecim..vallahi harika olmuşlar..

    YanıtlaSil

LinkWithinn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...